Thursday, April 2, 2015

Impian

Aku punya impian besar seluas alam.
Kadang kadang aku rasa aku gila.
Sebab aku tak tahu aku nak jadi apa.
Kau pernah rasa?

Kadang kadang aku nak menjerit kononnya nak
menzahirkan apa yang ada dalam hati.
Boleh bawa aku pergi satu tempat yang penuh rumput
dengan udara segar ada bunga bunga tak?
Nak baring lepas tu golek golek. Feel the nature bro.

Nak bermimpi macam tu pun susah. 
Ini nak suruh kau bawa.
Aduh parah. Kau rasa aku ni macam mana?

Pernah tak kau rasa nak pergi sawah padi lepastu main dalam sawah? 
Nak feel sunrise and sunset tepi sawah kononnya. 
Tapi hakiyatnya kau takut dengan segala makhluk
tak ada backbone dalam sawah tu.
Kau rasa hidup aku sedih tak?

Aku punya hati nak sangat daki Gunung Kinabalu.
Aku pun tak tahu kenapa. Rasa nak pecah dada aku 
sebab aku nak pergi sana. Nak daki Gunung Kinabalu dengan
someone special kononnya. Romantik gituew.
Kau pernah rasa tak perasaan macam ni?

Kan aku dah kata impian aku seluas alam.

Pernah tak kau duduk sensorang tetiba tiba drama kau datang.
Mula lah nak buka drama melayu.
Drama kononnya berkawan dengan anak raja tapi tak tahu status dia.
Yelah berkawan main rembat je. Mula lah nak rasa drama kau hebat.
Kau rasa kau high ke? Aku bebas semua benda eh. Agak sikit.

Satu lagi pernah tak kau rasa nak melepak dekat rooftop
atau atas bukit ke just nak tengok dada langit. Maksud aku stars and moon.
Dengan someone special. Tapi kalau aku, aku nak lepak dengan husband aku.
Takyah kena tangkap basah dah kalau ada pak pak kopiah serbu.
Kau taknak rasa cantiknya malam?

Tu lah. Semua benda tu tak pernah aku rasa. Mimpi pun taknak singgah weh.
Sedih ke hidup aku ni?


Aku bukan melalut tapi tu lah antara dalam wishlist sebelum mati aku.
Part anak raja tu berangan out of box.
Yang lain serious aku nak buat!
Dada aku macam nak pecah sekali lagi nak bagitahu kau
yang aku nak buat semua tu. Aduh parah ni.




No comments:

Post a Comment